Review The Place Beyond the Pines & This is the End

The Place Beyond the Pines

Ik hoorde veel mensen over The Place Beyond the Pines, maar de meningen waren nogal verschillend. Toch durfde ik het aan en heb ik de film bekeken. En was tevreden.

Het verhaal
Thank Gosling, it has another movie. Meneer Gosling speelt Luke, een professionele motorrijder. Op een dag komt hij er achter dat hij een kind heeft bij zijn ex. Hij besluit voor het kindje te gaan leven, maar zijn cv is nogal kort. Hij maakt een keuze die zijn leven en die van zijn zoon bepaald. En ook die van een jonge politieagent en diens zoon… De film is in drie delen opgedeeld. Luke’s deel. Een deel over de politieagent en een deel over de zonen.
Mijn mening
Bijzonder film. Het verhaal is hard, maar ook eerlijk. Dit zijn echte mensen, met echte levens die soms goede en soms verkeerde keuzes maken. Het tempo ligt niet erg hoog, het gaat vaak om de kleine stappen die iemand neemt om hun leven in bepaalde richting te duwen. Dit maakt het erg rauw en hard. Vooral in het eerste deel zitten er veel flitsende scenes, vervolgens gaat het vooral om de gevolgen, zowel fysiek als psychisch, daarom niet altijd even ‘snel’. Maar ik hou wel van dit soort verhalen, van keuzes en gevolgen.
Bij andere reviews las ik dat ze niet alle delen even spannend vonden. Vooral het derde deel vonden ze totaal niets toevoegen. Ik had dat anders, ik vond het mooi dat het derde deel liet zien in hoeverre jouw familie en jouw achtergrond invloed hebben op de keuzes die jij maakt.

Cijfer
7/10

This is the End

Ook veel wisselende reacties over deze film. Maar met een cast met Seth Rogen, James Franco, Jonah Hill en Michael Cera, dan ga ik hem altijd kijken. Voorbereidend op veel kots, poep en plas grapjes, klaar voor het einde van de wereld.

Het verhaal
Is het een aardbeving? Nee het is het einde van de wereld! Veel mensen worden in grote blauwe stralen naar de hemel gezogen, maar onze bekende acteurs en zangeressen (Rihanna) hebben niet zoveel geluk. Wat doen zij met de laatste dagen die ze nog hebben?

Mijn mening
Ik heb werkelijk gelachen. De acteurs zijn echt een parodie van zichzelf. Eigenlijk spelen zij de persoon die wij denken dat ze zijn. De film is hard en grof, maar wel heel grappig. Er gebeuren veel onverwachte dingen. Je moet tegen wat bloed en flauwe grappen kunnen, maar fans van The Hangover of Superbad die gaan uit hun dak van deze film. Dank je Seth.

Cijfer
7/10

About the author